DISTRIBUIȚI

    Profesor: “Noi, profesorii, suntem cei care ar trebui să pornească schimbarea”

       „Fiecare copil are nevoie de o abordare individuală. Ar trebuie să le oferim copiilor condițiile necesare pentru a se dezvolta, pentru a crește într-o societate sănătoasă, pentru a deprinde abilitățile necesare ca să facă față tuturor provocărilor.” Declarația îi aparține Oxanei Petraru, profesoară de limbă engleză al liceului „Olimp” din orașul Sângerei.

      În cadrul ședinței de prezentare a proiectului Puternici prin diversitate – aplicarea Indexului Incluziunii, Oxana Petraru a subliniat importanța parteneriatului profesor-părinte. „Acasă, copilul se manifestă într-un fel, iar la școală adoptă o altă atitudine. Noi avem ocazia să observăm comportamentul acestuia, iar ulterior să facem schimb de opinii cu părinții. Astfel, vom fi mai aproape de copil”.

Indexul Incluziunii, sursă de instrumente
     „Puternici prin diversitate- aplicarea Indexului Incluziunii este un proiect pilot de testare a instrumentelor Indexului, care se realizează în parteneriat cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării”, a menționat Lorina Ghițu, unul dintre coordonatorii locali ai proiectului. Au fost selectate șapte școli din raionul Sângerei și alte șapte din raionul Strășeni.
    Școlile vor participa în cadrul unei cercetări sociologice, care va puncta practicile și valorile promovate de fiecare instituție. Evaluarea urmează a fi efectuată și la sfârșit de proiect. Profesorii vor beneficia de ghidare în autoevaluare, cooperare cu părinții și copii în procesul de dezvoltare a instituției. În acest sens por participa la instruiri și vizite de studiu, unii dintre care vor pleca în Germania pentru a prelua bunele practici.

Valori incluzive în acțiune
     Proiectul „Puternici prin diversitate” – aplicarea Indexului Incluziunii își propune să promoveze valorile incluzive, dar și să ofere soluții viabile provocărilor din sistemul de învățământ. „Acest proiect este important, întrucât noi, profesorii, suntem cei care ar trebui să pornească schimbarea, să găsim cheița pentru fiecare copil și familie. Desigur, se muncește în această direcție, dar evident sunt aspecte care necesită a fi îmbunătățite”, a declarat Victoria Stamatin, directorul adjunct pentru educație al liceului „Olimp”.
De pe urma proiectului vor beneficia aproximativ 1500 de copii din cele 14 școli selectate, cca 200 de profesori care vor învăța să implementeze Indexul Incluziunii și 30 de reprezentanți ai organelor de decizie din sistemul educațional din raioanele Sângerei și Strășeni.Proiectul se va desfășura în perioada iunie 2019 – decembrie 2020, în parteneriat cu ChildFund Deutschland și cu suportul financiar al Ministerului Afacerilor Externe al Germaniei.

Olga SAJIN, specialist în comunicare CCF/HHC Moldova.