DISTRIBUIȚI
În poză: profesorii care au susținut lecțiile demonstrative

Instituţia Publică Liceul „Nicolae Casso” din Chişcăreni a găzduit şi promovat un atelier de formare continuă a directorilor adjuncţi pentru instruire din instituţiile preuniversitare din raion. Întrunirea a avut ca subiect dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin prizma parteneriatelor educaţionale.

Alături de directorii adjuncţi pentru instruire din instituţiile preuniversitare ale raionului, la training au participat parteneri educaţionali din România ,delegaţia acestora fiind constituită din: Minodora PETRIŞOR de la Colegiul „Spiru Haret”din Prahova, Anton TRAIAN, directorul Şcolii gimnaziale nr 1.din Răuceşti, judeţul Neamţ, Petru METERCIUC, directorul Şcolii Gimnaziale Timişeşti, judeţul Neamţ. Pentru început directoarea instituţiei-gazdă ,Galina BARBACARI a prezentat cartea de vizită a liceului, prin prizma succeselor discipolilor, a înălţimii profesionale a profesorilor, cât şi a personalităţilor baştinei, crescute din foştii liceeni şi discipoli ai profesorilor vizaţi.
Potrivit lui Ion ROŞCA, şeful Centrului Metodic Raional „conform programului atelierului de lucru cadrele didactice ale liceului au susţinut şase lecţii demonstrative, transdisciplinar, câte doi profesori implicaţi în predarea fiecărei lecţii.Astfel, în clasa IV-A, au susţinut proiectul tematic „Din zestrea neamului”, învăţătoarele Olga PANAITE şi Aliona MARCHITAN.În clasa VI A, lecţia de engleză a fost predată pentru elevi şi asistenţii participanţi de Viorica CRĂCIUN şi Nicolae SPÎNU. O lecţie de generalizare la fizică „Ochiul-un sistem optic natural” a fost susţinută de profesorii Rodica SOLCANU şi Galina CUMPĂTĂ. Profesoara de limba şi literatura română Eugenia ŞUŞU a incitat elevii şi asistenţii printr-un atelier de lectură şi scriere„Zgomot de săgeată” de ADRIAN PĂUNESCU. S-a implicat în predarea lecţiei Viorica IGNATIUC , profesoara de istorie şi educaţia civică.Liceenii din clasa XII-a au fost activi şi au demonstrat că lecturează permanent. Maricica BORŞCI, profesoara lor de literatura română i-a pus în situaţii dificile, fiind sigură că o să se descurce.Ei au analizat psihicul instabil din perspectiva literară şi psihologică. Alături, în discuţii şi analiza personajelor literare,stării lor de spirit a fost psihologul şcolar, master în consiliereVeronica CIOINA. …

continuarea o puteți găsi în ziarul numărul 11 din săptămâna aceasta