DISTRIBUIȚI
Poză-simbol

Pentru ca serviciile medicale (și nu numai) din țara noastră să corespundă cu aşteptările și necesităţile pe care le are cetăţeanul, sistemul de ocrotire a sănătăţii trebuie să facă faţă mai multor provocări. Cel puțin aceasta desprindem din interviurile realizate cu mai mulți locuitori ai raionului. O bună parte a pacienților își exprimă recunoștința, fiindcă au fost tratați omenește când au ajuns să zacă pe patul suferindului, alții sunt nemulțumiți în continuare de atitudinea doctorilor, de profesionalismul lor, precum și de condițiile din spitale. O altă parte dintre oameni pur și simplu s-au resemnat cu ceea ce li se oferă.
Dacă înainte moldovenii se temeau cel mai mult de sărăcie, acum ei se tem în primul rând de boală. Aceasta se întâmplă din cauza că între aceste două laturi, exista uneori și o tangență. Pentru ocrotirea sănătății, fiecare din noi e gata să investească, fiindcă suntem conștienți că ceea ce pierdem nu recuperăm. Declarațiile recente făcute de un renumit medic din capitală, care condamnă necompetența sistemului medical din unele instituții a stârnit dispute între cei care au avut măcar o dată contact cu domeniul de ocrotire a sănătații de la noi. Atât pe rețelele de socializare ,cât și pe stradă auzi oameni care își povestesc despre experiența care au avut-o fiind în calitate de pacient. Majoritatea dintre ei însă vorbesc sau scriu în anonimat.
Aliona are 25 de ani, dar a reușit deja să-și facă o imagine negativă despre asistența acordată de unele instituții medicale. Ea spune că cel mai mult o deranjează faptul că o parte din medici sunt neglijenți. „Nu e secret că unii medici au o atitudine superficială față de pacienți. Azi puțini sunt cei care fără bani ar face ceva calitativ. Prima mea ciocnire cu acest sistem a fost cu câțiva ani în urmă, când mergând la un stomatolog într-o clinică de stat, unde prețurile nu ar trebui să fie atât de mari, medicii și-au făcut lucrul necalitativ și peste puțin timp au început problemele. Mergând la un alt specialist din domeniu, mi-a explicat că precedentul practic nu a făcut nimic. Bolnavul se încredințează uneori totalmente în mâna doctorilor, iar din cauza că primul este puțin informat, pe urmă are de suferit. Pentru mine a fost o experiența deloc plăcută, deaceea înainte de a recurge acum la unele proceduri medicale, mă informez la mai mulți specialiști, apoi hotărăsc cum e mai bine de procedat, deoarece la mijloc stă totuși sănătatea mea.”…
continuarea continuă în ziarul numărul 29 din această săptămână