Ca să le fie de bine tuturor dreptcredincioșilor români Sfintele sărbători

Ca să le fie de bine tuturor dreptcredincioșilor români Sfintele sărbători

20
DISTRIBUIȚI

Stil nou? Stil vechi? În Basarabia aceste întrebări sunt un adevărat cataclism mintal, fiindcă problema vechiului și noului este folosită cu pricepere diabolică de ideologii imperiului universal comunist și de mesianicii Romei pentru a nu-i lăsa pe basarabeni nici spre Uniunea Europeană, nici spre matca lor cea romanescă. Or, atunci când în 1918 bolșevicii au decis să treacă la noul stil de măsurare a timpului, cineva din biroul lor central, se pare că Zinoviev, l-a întrebat pe Lenin; dar cu biserica ce facem? O lăsăm pe vechi, a răspuns prompt Lenin. De ce? S-au mirat „ tovarășii” teroriști-ateiști, ucigași a zeci de milioane de oameni. Fiindcă, unu, mai adăugăm un punct de sfadă între catolici și ortodocși, și atunci în veci nu se unesc împotriva noastră. Doi, ortodocșii ruși își vor serba sărbătorile pe vechi, iar noi le vom da să bea și să mănânce tot ce e mai bun numai de Anul Nou, și așa repede-repede se vor îndepărta de credința lor, că cine mai poate serba creștinește Nașterea Domnului după ce a băut votcă și a mâncat slănină de Anul Nou? Și, trei, a țipat Lenin, îi vom ajuta pe unii din ortodocșii balcanici să nu treacă la stilul nou, iar pe alții  îi vom lăsa să treacă, și așa și aceștia se vor certa ca proștii între ei și toți Balcanii or fi ai noștri. În 1924, când la Kremlin s-a decis crearea „ Piemontului românesc”, s-a dat ordin strașnic emisarilor bolșevici din Basarabia să înmulțească pe toate căile ideea rămânerii basarabenilor la stilul vechi religios. „ Așa îi vom rupe ușor de tot de România”, a mai spus atunci Stalin.

Nu a fost chiar așa cum a zis Stalin. Fiindcă bolșevicii au trebuit să ucidă un milion de oameni în Basarabia ca să le bage pe gât basarabenilor ideea comunistă. Dar biserica catolică și cea ortodoxă și-au mai adăugat  un „ nod de nedezlegat” – măsurarea timpului. Apoi, biserica ortodoxă rusă a rămas pe stilul vechi, nici nu avea cine să decidă altfel, fiindcă toate mănăstirile ruse, adevărate universități ale gândirii și rugăciunii ortodoxe, au fost lichidate la ordinul direct a lui Lenin.  Iar patriarhii și mitropoliții erau puși tot din comisarii lor. Și, în fine, unele biserici, ortodoxe balcanice au fost momite pe căi bine știute de spionii lui Lenin, Troțki și Max Litvinov să nu treacă la stilul nou.

Or, timpul fiind al  Cosmosului, iar Cosmosul fiind al lui Dumnezeu cum se poate ca Timpul Cosmosului să fie altul decât Timpul lui Dumnezeu? Cum putem sărbători Sfânta Naștere a Domnului după ce sărbătorim cu fast alimentar  și alcoolic venirea Anului Nou? Așa că Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Rămâne a procedat drept atunci când a trecut alaiul  sărbătorilor creștine la noua, corecta măsurare a Timpului și a impus  timpului laic apropierea de adevăratul  timp cosmic, liturgic, dumnezeiesc. Toți cei care sunt botezați creștini ortodocși și ridică pocale în Basarabia cea romanescă în cinstea sosirii timpului laic înaintea cinstirii prin rugăciune a nașterii timpului lui Dumnezeu, ar trebui să se gândească, măcar la început de an, măcar o bucățică de minut, și la aceste lucruri. Ca să fie de bine tuturor drept credincioșilor români Sfintele Sărbători de Iarnă.

i