Verificarea datelor din contul personal de asigurări sociale

 Verificarea datelor din contul personal de asigurări sociale

149
DISTRIBUIȚI

Deși posibilitatea de accesare electronică a datelor din contul personal de asigurări sociale a fost realizată de către Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS) începând cu anul 2010, mai există situații în care persoanele depistează lipsa datelor la contul personal doar la etapa de depunere a cererii pentru stabilirea pensiei sau la solicitarea altor prestații sociale.

Este important de remarcat, că în Registrul de stat al evidenței individuale au fost introduse date pentru perioada începând cu 01 ianuarie1999. 

Menţionăm că, actualmente, cuantumul pensiei şi altor prestaţii sociale stabilite, depinde de datele care au fost declarate de către angajator şi sunt stocate la contul personal. Lipsa acestor date are impact negativ la stabilirea pensiei şi altor drepturi, deoarece diminuează atât stagiul de cotizare cât şi venitul asigurat inclus în calcul.

Reamintim că, datele din contul personal pot fi accesate doar la deţinerea parolei de acces eliberată de Casa Teritorială de Aasigurări Sociale(CTAS) Sîngerei sau având semnătură electronică. 

Pentru a primi parola de acces persoana urmează să se adreseze, cu buletinul de identitate, la subdiviziune teritorială CTAS Sângerei,  pe adresa orașul Sângerei str. Calea Pieței, nr.2A, aceasta fiind eliberată solicitantului la momentul adresării. 

Precizăm că, persoanele fizice care dețin semnătură electronică pot accesa datele din contul personal prin intermediul serviciului Mpass fără a se deplasa la  CTAS pentru a primi parola de acces.

Vă așteptăm cu mare drag, totodată veți primi informație importantă privind serviciile electronice prestate de către CNAS.

 Document semnat electronic în conformitate cu Legea nr. 124/2022.

Verificarea semnăturii poate fi realizată la adresa: https://msign.gov.md.