Premiul Mare pentru Liceul „Olimp”

 Premiul Mare pentru Liceul „Olimp”

170
DISTRIBUIȚI

 Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a premiat recent,  instituțiile câștigătoare ale primei ediții a Concursului Național „Orientarea în Cariera de Succes”, desfășurat în cadrul programului național „Învață în Moldova.” Liceul Teoretic „Olimp” din orașul Sângerei a câștigat Premiul Mare, dat fiind că  s-a remarcat prin proiectele dedicate orientării  în carieră.

 Întreg colectivul, coordonatorii proiectului împreună cu tinerii participanți sunt  în extaz de bucurie  pentru aprecierea  Ministerului Educației și Cercetării și succesul  obținut.  În numele administrației  instituției  liceale  directoarea Ludmila ȘISCANU  aduce mulțămiri și  recunoștință :„Cu  profundă recunoștință și bucurie, adresez  mulțumiri echipei extraordinare de la Liceul Teoretic „Olimp” – arhitecții adevărați ai succesului în cadrul  concursului  republican „Ghidarea în cariera de Succes.”

 Totodată, exprim aprecierea noastră sinceră către Ministerul Educației și Cercetării, care ne-a oferit  oportunitatea de a participa  la un proiect de o asemenea anvergură, cu impact real asupra formării și orientării profesionale a tinerei generații.  Acest concurs ne-a provocat să reflectăm, să inovăm, și să construim viziuni durabile pentru educația de mâine. Suntem onorați să fim parte dintr-o comunitate educațională care  investește în viitor și cultivă excelența”.

  Potrivit intențiilor salutabile a acestui proiect , psihologul școlar este tocmai persoana vizată să organizeze activități de orientare în carieră. În acest sens, Liliana  SPÎNU,  și-a asumat  responsabilitatea de coordonatoare a proiectului: „Am participat  la ceremonia de  premiere a Proiectului de Excepție Inovator, distins  cu Marele Premiu la MEC. Proiectul „Arhitecții Viitorului”, o inițiativă dedicată  sprijinului  tinerilor în definirea parcursului  profesional, a  fost recent  distins cu Marele Premiu la Ministerul Educației. Această recunoaștere remarcabilă vine ca o încununare a eforturilor depuse de toată echipa LT „Olimp”, administrația liceului în frunte cu Ludmila ȘIȘCANU și  elevilor cl. XII  și  a IX. Proiectul „Ghidarea în carieră cu succes” s-a născut din dorința elevilor de a naviga eficient prin labirintul opțiunilor educaționale și profesionale. Într-o lume în continuă schimbare, deciziile legate de viitorul academic și profesional sunt tot mai  complexe, iar mulți tineri se simt copleșiți în fața acestor alegeri”.

 Echipa proiectului  a identificat această vulnerabilitate și a dezvoltat o serie de acțiuni menite să ofere sprijin concret și profesional. Ea a ținut cont și de faptul că proiectul a inclus o abordare mulți- fațetată incluzând : ateliere interactive de autocunoaștere, sesiuni de consiliere, individuală. Fiecare participant a beneficiat de ghidare  personalizată. Elevii claselor 12-9 au avut  ocazia să interacționeze cu specialiști din diverse domenii, au avut întâlniri cu profesioniști de top. Memorabile și de bun augur au rămas pentru ei întâlnirile cu personalități ca : Sergiu  TOMA, psihoterapeut, Alina ANDRIUȚĂ, Ion HADÂRCĂ, administrația raionului, primarul de Sângerei, Arcadie COVALIOV. În cadrul proiectului am întreprins  vizite la universități. Impactul  proiectului a fost resimțit profund la nivel individual. Numeroși elevi au declarat  că grație sesiunilor de ghidare, au reușit să-și clarifice obiectivele, să-și identifice vocația și să-și  construiască un plan de acțiune concret. De la incertitudine – la încredere, de la vis- la strategie. Transformarea a fost vizibilă și încurajare profesională a elevilor.

   Potrivit  Ministrului Dan PERCIUN,„ prin acest concurs  ne-am dorit să susținem inițiativa, creativitatea și sprijinul oferit elevilor în procesul de orientare  profesională”. Exemplul de succes al  echipei  arhitecții viitorului încurajați de coordonatoarea  Liliana  SPÎNU  sperăm să inspire și alte inițiative similare contribuind  la formarea unei generații de tineri bine pregătiți. După cum bine ne-au spus  tinerii  acest premiu reprezintă nu doar o performanță notabilă pentru echipa proiectului, dar și un semnal  puternic pentru sistemul educațional.