Mediul Asociativ se implică în prevenirea delincvenței juvenile

Mediul Asociativ se implică în prevenirea delincvenței juvenile

52
DISTRIBUIȚI

 

Problema educării și adaptării tinerilor la cerințele prezentului a devenit extrem de dificilă, nerezolvarea ei ducând la consecințe ireversibile pentru conduita lor în calitate de cetățeni formați. În acest sens, necesitatea diminuării cauzelor care favorizează manifestările antisociale ale elevilor, a determinat membrii AO“SinergyHub” din Sângerei să depună un proiect pentru Concursul de granturi “Împreună pentru o comunitate mai sigură”. Menționăm că acest concurs a fost lansat în cadrul Programului de Socializare Juridică în Școlile din Republica Moldova, implementat de PH International Moldova în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Inspectoratul General al Poliției.

Așadar, proiectul a fost prezentat la începutul lunii martie, într-o ședința de lucru a coordonatorului de proiect cu reprezentanții Inspectoratului de Poliție Sângerei, Direcției Educație, Direcției Asistență Socială și Protecție a Familiei, Liceului Teoretic “Pan Halippa”, s. Cubolta, Gimnaziului “Anton Crihan”, or. Sângerei, Gimnaziului “Vasile Alecsandri”, s. Drăgănești. Având în vedere că delincvența juvenilă, nu în ultimul rând, este însoțită de frecvente fenomene ale absenteismului și abandonului școlar, s-a convenit că instruirile în instituțiile de învățământ ar fi o metodă de prevenire a acestei componente a criminalității. De aceea, conform planului de implementare, 50 elevi ce frecventează Gimnaziul “Anton Crihan” și Gimnaziul “Vasile Alecsandri”, au avut parte de o sesiune informativă cu subiectul “Factorii de risc ce determină copii să intre în conflict cu legea. Cum poți preveni infracțiunile în clasa, școala și localitatea ta?”. Accentuăm că în urma desfășurării acestor ore, s-a observat că tinerii posedă cunoștințe inițiale la capitolul delincvență juvenilă, au capacitatea de a înțelege ce înseamnă încălcarea unei norme și sunt interesați de rolul lor în asigurarea securității comunității în care se află. Pe lângă aceasta, intervențiile verbale ale elevilor au demonstrat că legea  este văzută de ei ca un instrument impus, moment la care le-am explicat că legile nu sunt altceva decât reguli cu impact moral, datorită cărora este posibilă crearea unui mediu confortabil, protejat și armonios pentru toți.

Prin implementarea acestui proiect ne-am propus să formăm un nucleu de factori decizionali ce reprezintă segmentul administrativ, polițienesc, educațional și asociativ, pentru a putea preveni infracțiunile în rândurile tinerilor. Astfel, am considerat importantă transmiterea cunoștințelor noi cu relevanță juridică, pe care elevii nu le-au auzit sau nu le-au realizat, pentru ca ei să știe ce au voie și ce nu au voie să facă, cum să răspundă în caz de încălcare a principalelor legi și unde să caute informații din acest domeniu când vor avea nevoie. Scopul final al nostru este ca ei să devină mai conștienți și implicați, acceptînd că legea e făcută ca să fie respectată, reacționând public când o instituție a statului abuzează, luând atitudine când un seamăn de al lor este agresat și căpătând încrederea cuvenită în profesor, polițist, psiholog.