După luni și ani de muncă susținută, a fost dat în exploatare drumul L 282, R 6- Vrănești- Iezărenii Vechi.
Remarcabilul eveniment și ceremonia solemnă de repunere în circuit a porțiunii de drum, reparat și modernizat, care face legătura între: orașul Sângerei, satele Vrănești – Iezărenii Vechi, concomitent unește drumurile locale Chișcăreni- Ciucuieni – Dumbrăvița cu drumul republican R6 Chișinău-Orhei-Bălți s-a produs la finele săptămânii trecute. La fața locului au sosit mai multe persoane oficiale din administrația publică locală, cât și din cea raională, locuitori ai satului Iezărenii Vechi. S-a oficiat slujbă de sfințire a drumului, ca să fie cât mai trainic și lipsit de accidente.
De zeci de ani, din 1976 administrația locală din Iezărenii Vechi, cât și cea raională au făcut nenumărate demersuri la autoritățile centrale pentru a interveni la construcția drumului Vrănești-Iezărenii Vechi. Vorba e că lucrările de reparație a tronsonului se efectuau din piatră spartă, alte porțiuni din pământ. Pe acest drum se efectuează transportarea de mărfuri industriale, materiale de construcții, producție agricolă. Se plombau gropile, în scurt timp, se deteriora. Pentru a repara capital acest tronson se cereau mijloace destul de mari, care nu puteau fi alocate din bugetul administrației locale Iezărenii Vechi.
Renata Gabor, primara comunei, a fost destul de insistentă și a ridicat problema ori de câte ori avea ocazia.

Drum construit din mijloacele fondului rutier
Porțiunea de drum cu o lungime de 8,5 a fost construită din mijloacele fondului rutier, susține Vasile Țîbîrnă, șeful Secției Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri a Consiliului raional.
„Până în anul 1976 această porțiune era un drum de țară. În 1976 a fost construit o porțiune de drum cu lungimea de 4,1 km din beton asfaltic și 2.0 km din piatră spartă, 2,4 km a rămas din pământ. În anul 1978, partea de pământ a fost executată din piatră spartă.
achitat din bani publici
Continuarea citiți în n.33 din 20 august 2021






