DISTRIBUIȚI

Stimați consumatori, SRL „Bălți-Gaz”, în calitate de operator de distribuție, Vă informează că în ultimii ani au avut loc mai multe tragedii din cauza nerespectării regulilor de securitate cu privire la utilizarea gazelor naturale, principalul factor fiind cel uman. Racordarea neautorizată la rețeaua de gaze naturale poate duce la consecințe grave sau chiar tragice, pierderi umane.

Un asemenea caz a avut loc în or. Cahul la data de 21 martie 2022, orele 4.20, când a avut loc o explozie puternică, în urma căreia o casă a fost distrusă în totalitate. O persoană a avut de suferit, s-au constatat arsuri puternice ale membrelor, de circa 70-80%. Din primele declarații ale victimei, explozia s-a produs la momentul aprinderii luminii. Potrivit informațiilor preliminare, Serviciul intervenție gaze 904 al SRL „Cahul-gaz” a constatat o țeavă camuflată sub tencuială, montată și racordată ilegal la trecerea prin perete până la contor, care ieșea într-o cutie electrică, de unde avea loc conectarea printr-un furtun improvizat prin care se consuma ilegal gazele naturale.
Conform Hotărârii ANRE 112 din 19.04.2019, orice racordare sau reconectare la rețeaua de gaze naturale care creează condiții pentru consumul gazelor naturale din rețeaua de gaze naturale sau livrarea gazelor naturale în rețeaua de gaze naturale este efectuată în exclusivitate de către operatorul de sistem.
Conform Legii Nr. 108 din 27.05.2016 și Regulamentului ANRE nr. 112 din 19.04.2019, consumatorul final are următoarele obligațiuni:
– să permită accesul personalului operatorului de sistem la echipamentul de măsurare amplasat pe proprietatea sa;
– să permită accesul echipei de intervenție a operatorului de sistem, după prezentarea legitimației, în scopul efectuării unor lucrări de revizii, reparații, întreruperi, sistări, deconectări, racordări;
– să anunțe imediat operatorul de sistem despre detectarea scurgerilor de gaze naturale survenite în instalațiile sale de gaze naturale;
– să nu intervină şi să nu permită altor persoane să intervină în utilajul operatorului de sistem şi în reţelele de gaze naturale amplasate pe proprietatea consumatorului final;
– să respecte condiţiile contractuale, să instaleze doar aparate şi utilaje care corespund documentelor normativ-tehnice şi să utilizeze gazele naturale doar prin aparate omologate de gaze naturale, în mod raţional, inofensiv, eficient şi fără fraude;
– să asigure integritatea instalaţiilor de gaze naturale ce-i aparţin şi să le întreţină în stare de funcţionare normală.
Lucrările de instalare, de modificare şi de reparaţie a aparatelor și a instalaţiilor sale de gaze naturale trebuie să fie efectuate numai de persoane autorizate, cu întocmirea actelor corespunzătoare. Instalarea şi/sau modificarea instalației de gaze naturale se efectuează în baza proiectului coordonat de operatorul de sistem. Înlocuirea unor aparate de gaze naturale cu alte aparate de gaze naturale de aceeași capacitate, conform proiectului, se efectuează de filiala „Sângerei-Gaz”, SRL „Bălți-Gaz”, cu întocmirea actelor corespunzătoare.
De asemenea, rugăm să asigurați accesul colaboratorilor filialei „Sângerei-Gaz” la echipamentele de măsurare pentru citirea indicilor, iar în cazul în care nu aveți așa posibilitate, puteți transmite indicii, cu anexarea obligatorie a fotografiei echipamentului de măsurare, prin următoarele modalități:
• prin intermediul serviciului online „cabinetul personal” al consumatorului pe pagina web moldovagaz.md;
• prin sistemul informațional Viber chatbot.
Totodată, SRL „Bălți-Gaz” roagă consumatorii să achite la timp facturile primite pentru consumul curent de gaze. Acest fapt va permite asigurarea furnizării neîntrerupte a gazelor în Republica Moldova. Termenul limită de achitare expiră în data de 15 a lunii curente pentru consumatorii noncasnici, și data de 20 pentru cei casnici.
În contextul pandemiei de COVID-19, pentru a evita răspândirea virusului, SRL „Bălți-Gaz”, ca operator autorizat al sistemului de distribuție a gazului natural, recomandă:
1. Să amânați pentru o perioadă nedeterminată vizitarea Centrului relații cu consumatorul în cazul în care problema poate fi soluționată la distanță.
2. Să accesați pagina web oficială a întreprinderii (https://www.balti-gaz.md/) în vederea identificării alternativei vizitării Centrului relații cu consumatorul, precum sunt rubricile: „Contacte”, „Centre relații cu consumatorul”, „Întrebări frecvente”, pentru a soluționa problema consumatorului la distanță.
3. Să folosiți modalitățile de plată online a facturilor pentru gazele naturale consumate, precum internet-banking-ul oferit de băncile comerciale ale Republicii Moldova: Energbank, Moldinconbank, Victoriabank, Moldova-Agroindbank, FinComBank, Comerțbank, Eximbank, Mobiasbanca, EuroCreditBank și/sau accesând paginile web RunPay, Paynet și Qiwi.

Pentru informații suplimentare, puteți apela la tel. de contact: 0262 92404, filiala „Sângerei-Gaz”.
Administrația SRL „Bălți-Gaz”