Raionul va marca 75 de ani de la constituire

Raionul va marca 75 de ani de la constituire

317
DISTRIBUIȚI

La 11 noiembrie raionul Sângerei împlineşte 75 de ani de la fondare şi 10 ani de la aprobarea Drapelului şi Stemei raionului. Cu acest prilej la 21 noiembrie va fi organizat un eveniment de amploare, cu invitaţi de onoare şi revenirea la baştină a  personalităţilor care au marcat istoria raionului în toți acești ani. Chestiunea bunei organizări a festivităţii a fost problema cheie a discuţiei în cadrul Zilei Primarului care a avut loc recent.

 

La solicitarea preşedintelui raionului Vasile MARANDIUC, şeful Secţiei Cultură, Valeriu RUSU, a adus la cunoştinţă asistenţei planul tehnic privind desfăşurarea sărbătorii de marcare a 75 de ani de la înfiinţarea raionului. Potrivit estimărilor acestuia, fiecare mişcare în vederea organizării sărbătorii va fi coordonată de o comisie specială, membrii căreia vor avea responsabilităţi bine definite şi se vor ghida de planul tehnic de desfăşurare a festivităţii. Invitaţii de onoare, delegaţiile oficiale vor fi întâmpinați în incinta Consiliului raional, iar festivitatea se va desfăşura în Casa raională de Cultură.

Potrivit propunerilor organizatorilor vor fi decernate 209 Diplome de merit pentru contribuţii la acest parcurs istoric de evoluţie al raionului. Au fost nominalizate şi persoanele remarcabile cărora cu această ocazie li se va conferi înaltul Titlu de „Cetăţean de onoare al raionului Sângerei.”

La festivitate sunt invitate şi vor participa delegaţii oficiale din străinătate: Polonia, România, Belarus, care sunt parteneri de dezvoltare ai raionului. Evenimentul dedicat fondării raionului va fi comasat cu sărbătoarea profesională a agricultorilor. Potrivit preşedintelui raionului vor fi onoraţi producătorii agricoli şi li se vor conferi distincţii de remarcare a devotamentului lor față de sectorul agroindustrial. În şedinţa ordinară a Consiliului raional consilierii urmează să aprobe decizia privind devizul de cheltuieli, de 209 mii 750 lei, cât sunt preconizaţi pentru organizarea evenimentului.