DISTRIBUIȚI

În încercarea de a fi zilnic, în faţa elevilor, un tot unitar – dascăl, pedagog, psiholog, părinte, prieten – ne întrebăm, totuşi, cum ar trebui să fie profesorul secolului XXI?!
Profesorii cu vechime la catedră sunt obișnuiți cu vechile metode de predare în care elevul stă în bancă, scrie lecția în caiet, ascultă, merge acasă, învață pe de rost și vine ora următoare, ridică mâna, este ascultat, primește nota și asta se repetă zilnic. Această „reţetă” nu mai dă roade astăzi.
În zilele noastre, indiferent de vechimea la catedră şi de materia predată, profesorul trebuie să se adapteze la nevoile și cerințele elevilor. S-ar părea că în această eră a tehnologiei, este mult mai ușor să fii profesor. Trăim, însă, un paradox, din care putem extrage ce e mai util și eficient: tehnologia ne determină să predăm lecții vechi cu metode noi.

Continuarea citiți în nr.11 din 13.03.2020