DISTRIBUIȚI
În poză: Mihai UNGUREANU în timpul dezbaterilor

În instituţiile cu educaţie timpurie, din sectorul educaţional al raionului de mai mult timp a fost solicitat organizarea unor dezbateri la subiectul educaţiei muzicale. Motivul care a condus către organizarea acestora a fost unele dintre fenomenele care tot mai mult domină educaţia muzicală în creşe şi grădiniţe: astăzi cărţile se profuiesc, iar unii dintre educatorii muzicali pescuiesc din internet piese muzicale, nu rareori complicate, propunând spre invăţare copiilor la activităţile de educaţie muzicală. Dorinţa de a se deosebi, de a culege mai multe aplauze, laude prefac această goană în boală. Am ajuns ca ore întregi de educaţie muzicală să fie stăpân calculatorul. S-a ajuns că cununii, botezuri, „Soacra cu trei nurori” să fie înscenate de micuţi în grădiniţă. În acelaşi timp fiind neglijate: Paparuda, Caloianul,dansurile şi jocurile care au menirea să coloreze această vârstă.
Atelierul de dezbateri la subiectul educaţiei muzicale în instituţiile de educaţie timpurie s-a desfăşurat recent în incinta grădiniţei nr. 6 din or.Sângerei.La dezbaterea subiectului au participat conducătorii muzicali şi managerii din instituţiile de educaţie timpurie din raion, avându-i în calitate de experţi pe profesorii universitari, doctori conferinţiari Mariana MORARI şi Ion GAJIM de la Univesitatea de Stat „Alecu Russo” din or.Bălţi. Potrivit specialistului principal al Direcţiei Educaţie pentru educaţia timpurie, Larisa NICOV: „Pentru acest atelier de lucru ne-am propus dezbaterea unor aspecte ce vizează conţinuturile şi modalităţile de desfăşurare a activităţilor muzicale cu copiii preşcolari.”
Profesorul universitar Ion GAGIM în dialogul cu participanţii la dezbateri a pus situaţia de problemă în faţă: cum acest ghemuleţ,copilaşul de vârsta grădiniţei, să-l transformăm în om. Expertul în problemă nu a impus puncte de vedere, nici reguli noi, doar a sugerat:fără muzică, fără educaţie muzicală, nicidecum nu reuşim a obţine din omuleţ –om. Reuşita de muncă cu copiii a educatorului muzical este să câştige sufletul copilului şi obţine acest lucru numai prin sunetul tainic al muzicii.La problema abordată doctorul în pedagogia muzicală a sugerat colegilor din educaţia timpurie a raionului:nu fonograme, dar naturaleţe în comunicare cu muzica.
Dar acest tăvăluc există şi striveşte. A semnalat cu îngrijorare în timpul dezbaterilor Mihai UNGUREANU, educatorul muzical al grădiniţei nr. 6 , autorul cărţilor pentru copii, care fiind utilizate în procesul educaţiei muzicale, problema s-ar ameliora cu mult: „La acest atelier de lucru participă persoane care pot schimba situaţia. În educaţia muzicală a copiilor de vârsta grădiniţei sunt anumite trepte,de care suntem datori să ţinem cont, ele nu au fost anulate. Cum nu poate fi anulat faptul că cântecul trebuie să ne unească, nu să dezbine. …

continuarea articolului îl puteți citi în ziarul numărul 20 al acestei săptămâni