DISTRIBUIȚI

„ Suntem îngrijorați de calitatea actului educațional. Aproximativ 50% dintre copii nu au acces la educația on-line. Copiii cu nevoi speciale, care beneficiau de un cadru didactic de sprijin, astăzi s-au pomenit în afara sistemului.” Declarația îi aparține președintelui CCF Moldova Liliana Rotaru care a fost făcută în cadrul unei întruniri on-line.
Reprezentanții societății civile, membrii Agentiei Naționale de Asigurare a Calității în Educatie și Cercetare, șefi ai organelor locale de specialitate a direcției de învățământ, formatori naționali, dar și directorii unor școli au discutat provocările sistemului educațional. “Incluziunea devine tot mai importantă. Numărul celor care necesită o atenție deosebită crește, iar în această perioadă, acești copii s-au pomenit într-o situație lamentabilă. Trebuie să ne asigurăm că acești copii sunt integrați chiar și în activitățile educaționale realizate la distanță. Trebuie să îmbunătățim capacitățile cadrelor didactice de a munci în asemenea condiții”, a menționat președintele ANACEC Andrei Chiciuc. Echipa ANACEC și-a manifestat disponibilitatea de a colabora întru promovarea educației incluzive.
“Ne dorim să devenim parteneri în identificarea și promovarea modalităților de a adapta școala la noile realități. Vă propun să privim pandemia drept pericolul pe care îl prezintă, dar și ca pe o oportunitate de a moderniza sistemul”, a declarat Liliana Rotaru. Președintele organizației CCF Moldova a enunțat că datele preliminare ale unei cercetări realizate de organizație vine să confirme rezultatele studiului Institutului de Politici Publice privind eficiența învățământului la distanță, potrivit cărora nici măcar jumătate dintre elevii din sistemul de învățământ nu participă la lecțiile desfășurate online. CCF Moldova a chestionat 140 de familii care se regăsesc în programele sale.

Continuarea citiți în nr. 18 din 22 mai 2020