Experiența numită Bacalaureat

Experiența numită Bacalaureat

82
SHARE
Poză-simbol

Iată ca s-a finisat și examenul de Bacalaureat din acest an. Liceenii au susținut recent ultima probă a acestuia, cea la disciplina de la alegere. În raionul nostru în acest an au fost înscriși la sesiunea de Bac, 291 de candidați. Mulți din ei ieșind din centrul de examinare pășeau sigur și hotărât, alții mai șovăielnic. Nu am ezitat să-i întrebăm care le sunt părerile, doleanțele și chiar sugestiile legate de examenul maturității. Le-a depășit Bac-ul așteptările liceenilor, i-a speriat sau rămâne a fi un examen ca și multe altele care au fost până la el?

Nicoleta BÎNZARU, L.T. „M. Eminescu”:
„Acest examen presupune multă responsabilitate pentru elevii care își doresc un viitor bun. Din propria experiență pot să spun că o bună pregătire și o atașare serioasă față de examene te ajuta sa iei o notă bună, iar asta se obține prin formarea unor competențe de-a lungul anilor. Ceea ce privește examenele de Bac aș menționa că la limba și literatura română de exemplu, ne-au surprins cu niște itemi care nu ar fi trebuit să apară în testul pentru profil real, la limba străină a fost accesibil, matematica a fost destul de complicată, mai ales unii itemi. Totuși îți dă o lecție bună Bacalaureatul, te determină să fii mai serios, asumându-ți anumite responsabilități, iar camerele de luat vederi nu reprezintă un impediment în susținerea examenului. Dacă ești pregătit și te bazezi pe cunoștințele tale, camerele nu influențează absolut deloc asupra felului de a te manifesta. În pofida acestor lucruri, nu pot numi Bacalaureatul „examen de maturitate”, pentru ca noi nu suntem puși în situație să gândim real, ci să filozofăm la unii itemi. Și nici măcar nu ne dau texte de unde avem de învățat, de unde putem lua un exemplu pentru viață, cred că schimbare în sistemul nostru educațional nu va fi curând. La final, urez succes tuturor elevilor care urmează să susțină Bac-ul în următorii ani.”
Viorica TUTUNARU, L.T. „Olimp”:
„Bacalaureatul este un moment decisiv în viața unui elev. În opinia mea, acest test de maturitate ar trebui sa fie unul accesibil fiecarui elev care a pășit treapta liceala, deci un test potrivit mediei naționale. Anul acesta, fiind absolventă, am avut experiența unor testări destul de dificile. Faptul ca de-a lungul anilor am învățat sistematic și rar când am întâlnit dificultăți în evaluare, la Bacalaureat, pe alocuri, am avut unele dileme. Testul la limba română, a fost dificil din motiv că au fost propuse opere contemporane ale unor scriitori necunoscuți și nestudiați în programa celor 3 ani de liceu. Plus, au fost comise erori la formularea unui itim. Testul la matematică mi-a depășit așteptările. Pentru un elev care a studiat și a fost sârguincios nu a fost irealizabil, însă eu am așteptat sa fie accesibil și corespunzator programei școlare și timpului de lucru de 3 ore. Sper Ministerul Educației Cercetării și Științei să fie mai indulgent și să elaboreze teste calitative în următorii ani.”…

continuarea o puteți găsi în ziarul numărul 25 din această săptămână