SHARE

Artistul plastic Iurie Braşoveanu, originar din R. Moldova şi stabilit de mai mulţi ani în Italia, și-a expus lucrările la o expoziţie la muzeul Palazzina di Caccia di Stupinigi din Torino, care se desfăşoară în perioada 5-9 octombrie.
Evenimentul are loc în cadrul întâlnirii bianuale a artiștilor „Ars Incognita”, organizată de către Asociația Culturală Qualitaly cu susținerea Fundației CRT, sub înaltul patronaj al ”Summitului Mondial al Premiilor Nobel pentru Pace”, informează MOLDPRES. Potrivit presei italiene, expoziţia de pictură, sculptură, fotografie și artă digitală i-a avut în calitate de invitați de onoare pe Philippe Daverio, Mattea Micello și Emanuele Filiberto di Savoia şi alţi oameni de artă din Italia.
În urma unei riguroase selecții, a fost aprobată participarea la expoziție a lucrării ”Sfânta Treime”, o pictură care aparține artistului moldovean Iurie Brașoveanu. După cum afirmă autorul, lucrarea este o metaforă unde prevalează simbolul.
„Îmi place să lucrez prin simboluri. Este o împletire a trei copaci care ia forma unui colac….pâinea noastră cea de toate zilele.
Dar în împletirea aceasta se află atât dragostea dintre mamă, tată și copil, cât și legătura dintre Cer și Pământ – Legământul. La vârf sunt trei lumânări – Sfânta Treime, urmată de ramuri cu 12 frunze în formă de lumânări – cei 12 apostoli îmbrățișați în Eternitate. Lumina reprezintă oul pascal”, a precizat Iurie Braşoveanu.
Iurie Braşoveanu s-a născut la 17 noiembrie 1962 în satul Copăceni, raionul Sângerei. A absolvit Colegiul de Arte Plastice „A. Plămădeală” şi Facultatea de Pictură şi Grafică a Universităţii Pedagogice de Stat ”Ion Creangă” din Chişinău. Timp de 20 de ani, a fost profesor de pictură la Şcoala de Arte Plastice din Sângerei şi la cele trei şcoli generale din acest oraş. Din 2001 s-a stabilit cu traiul în oraşul Torino, Italia. A pictat două biserici din R. Moldova şi două – din Italia. De asemenea, a ilustrat 17 cărţi semnate de autori din R. Moldova, România şi Italia, precum şi 13 icoane.
(Reporter N. Roibu, editor L. Alcază)